Presentasjoner
- Debora Carrai (ILS-UiO): Fremmedspråk i skolen. Motivasjon for å begynne og fortsette med språket.
- Jutta Eschenbach og Eva Lambertsson Bjørk (HiØ). Reel Life: interkulturell læring med film somverktøy + Informasjon om Master: Fremmedspråk i skolen, 120 studiepoeng (engelsk, fransk eller tysk)
- Benjamin Mateu (Institut français de Norvège, Oslo). Utilisation de chansons et de films en classe de langue 1 + II + Un argot moderne: Le verlan + Calogero (Fiche élève B1).
- Pierre Lederlin (ANEF). La video en classe de langue.
- Kjell Gulbrandsen (Lena vgs). Film i klasserommet - språk- og kulturlæring før, under og etter med utgangspunkt i Cary Joji Fukunaga: Sin nombre(2009). La película puede verser aquí: [https://www.youtube.com/watch?v=2EJ0poeSWgQ].
- Cecilie Lønn. Aprender cantando: música y cultura en elaprendizaje del español. "Marcha de la bronca".
- Håkon Tveit (IF-UiB). El cine y los encuentros culturales en laenseñanza de español.
- Hannes Draude (Bjørkelangen vgs). Grammatikkopplæring med tyske sangtekster. "Rammstein-Ich will" - "Rammstein - Ohne dich"
- Jan Paul Pietzuch (Utenriksdepartementet). Kultur/samfunnsopplæring ang. tysktalende land gjennom musikkvideoer.
- Jan Paul Pietzuch og Hannes Draude. Integrert språk og kulturundervisning gjennom YouTube-videoer.